Tarinoita tuotteiden takaa

Jokaisella Damaskin tuotteella on oma tarinansa taustalla ja suurin osa on syntynyt jo vuosia ennen edes ajatusta Damaskista. Kaikki on enemmän ja vähemmän saanut alkunsa perhettämme kohdanneista surullisista tapahtumista, lasteni isän kuolemasta vuonna 2011 sekä lasten onnettomuudesta vuonna 2017, missä keskimmäiseni oli lähellä menettää henkensä. En julkisesti avaa noita tragedioita enempää, vaan kerron tapahtumista niiden jälkeen, joiden avulla olen pitänyt itseni ja lapset kiinni elämässä. 

Eletyistä hetkistä ja retkistä on syntynyt ajatuksia ja ideoita, jotka nyt muokkautuvat tuotteiksi Damaskin verkkokaupan "hyllyille". Kerään tähän pikkuhiljaa tekstejä ja kuvia noista tapahtumista vuosien varrelta. 

"One day you will wake up and there won't be any more time to do the things you've always wanted. Do it now!"

Tervetuloa mukaan seikkailuihin! :) 

-Maria 

Kyynäräisten syntytarina

Maaliskuussa 2018 lähdin kävelemään Santiago De Compostelan eli Pyhän Jaakobin pyhiinvaellusreittiä tyhjentääkseni omaa päätäni edellisen vuoden kauhuista.

Pääreitti eli Camino Frances alkaa Ranskan puolelta Pyreneitten vuoristosta ja päättyy Santiagon kaupunkiin Espanjan länsirannikolla. Koska olin varannut reissuun aikaa ”vain” 30 päivää, aloitin kävelemisen Espanjan puolelta Pamplonan kaupungista. Käveltävää jäi silti 729 kilometriä.

Kun kaivelin varusteita kaappien kätköistä, ensimmäisenä mukaan otettavien kasaan löysi tiensä merinokerrasto (joka sittemmin oli päällä koko reissun ajan). Mutta samalla oli käsillä ensimmäinen ongelma. Tuohon aikaan vuodesta sää voi päivän aikana muuttua vuorten lumimyräkästä ja pakkasasteista laaksojen helteeseen. Ylimääräisten vaihtovaatteiden kantaminen mukana ei olisi järkevää. Kaksi villapaitaa olisi liikaa, joten oli päätettävä pitkä- ja lyhythihaisen merinopaidan välillä. 

Kun kantaa selässään kaiken, mitä kuukauden mittaiseen kävelylenkkiin tarvitsee, on varusteet mietittävä gramman tarkkuudella. Kilokin liikaa painoa saattaa aiheuttaa ongelmia jaloissa ja selässä.

Pakatessa käsiin osuivat myös merinovillaiset sukkahousut. Syntyi ajatus. Jos leikkaan sukkahousuista terät ja haaran pois, saan siitä itselleni irtohihat, enkä tarvitse kuin lyhythihaisen merinopaidan mukaan. Joten tuumasta toimeen!

Nuo sukkahousuista leikatut ”hihat” olivat paras varuste koko reissulla ja käytössä ympäri vuorokauden. Päivisin pidin ne käsissä. Kun tuli kuuma, laskin hihat ranteeseen. Kun tuli kylmä, nostin hihat olkavarteen. Kun sormia palelsi, vedin hihat sormien päälle lämmittämään ja pystyin silti käyttämään käsiä normaalisti, jopa kävelysauvojen kanssa. Öisin vedin villapötköt jalkoihin lämmittämään kymmenien kilometrien kävelystä kolottavia pohkeita.

Reitin varrella yövyin luostareissa, mistä sai muutamalla eurolla vuokrattua itselleen patjapaikan. Luostareissa oli koreja, mihin saattoi jättää omia ylimääräiseksi katsomiaan varusteita tai ottaa itselleen tarpeellista. Alkumatkasta jouduin itsekin karsimaan pois ylimääräistä painoa. Mitään en kaivannut kantamuksiini lisää, mutta aika paljon ylimääräistä painolastia tuli noihin koreihin jätettyä. Muun muassa sormikkaat. Villahihat hoitivat niiden virkaa huomattavasti paremmin.

Rakastuin kyseiseen vaatekappaleeseen niin kovin, että kotiin palattuani ompelin muutamat - noita saksilla nyrhittyjä prototyyppejä tyylikkäämmät - merinovillaiset hihat lisää. Ne jäivät päivittäiseen käyttöön ja ovat kulkeneet mukana kaikkialla tuosta reissusta lähtien. 

Damaskin kyynäräiset pääsivät "kaupan hyllylle" loppuvuodesta 2020. Ne ovat prototyyppiänsä hiukan lyhyemmät ja ovat mitoitettu enemmän päivittäistä käyttöä ajatellen, kuin alkuperäisiin poikkeuksellisiin olosuhteisiin valmistetut edeltäjänsä. 

Kyynäräisten käytössä vain mielikuvitus on rajana! Ne ovat kätevät esim. autoa ajaessa, kun takin hihat hilautuvat ylös ja ratti on kylmä. Käsineet autossa ovat hankalat, mutta kyynäräisten kanssa sormia voi käyttää kuin ei käsineitä olisikaan ja silti kädet pysyvät lämpiminä. Ovelimmillaan kyynäräiset ovat teineillä, jotka kieltäytyvät käyttämästä käsineitä (liian noloa), mutta pakkasen purressa sormia suostuvat sentään nykäisemään ”hihat” käsien lämmikkeeksi. Ihanimmillaan ne lämmittävät käsiä ja mieltä niinä päivinä, kun käpertyy kirjan tai sukkapuikkojen kanssa sohvan nurkkaan. Omimmillaan ne ovat kuitenkin ulkona liikkuessa, kun vauhdista riippuen vaatetta on joko liikaa tai liian vähän. Liikkuessa tulee lämmin ja pysähtyessä kylmä. Siinä tilanteessa viimeistään ymmärtää kyynäräisten nerokkuuden.

En keksi yhtäkään vaatekappaletta, joka ratkaisisi monen monta vaatekriisiä yhtä värikkäästi ja lämmöllä! :) 

Caminolle lähteminen oli yksi elämäni parhaimpia päätöksiä! Päivät vietin itsekseni kävellen ja omia ajatuksia kuunnellen ja järjestellen. Iltaisin ei tarvinnut unta odotella. Fyysinen rasitus ja toinen toistaan upeammat, hiljaa ohitse lipuvat, postikorttejakin kauniimmat maisemat tyhjensivät tehokkaasti päästä kaiken ylimääräisen moskan ja sieluun ja mieleen laskeutui rauha, jota ei osaa sanoin kuvailla. Jos koskaan mietit moiseen reissuun lähtemistä, niin suosittelen koko sydämestä. Elämä on tässä ja nyt, ei sitten kun... 

"One day you will wake up and there won't be any more time to do the things you've always wanted. Do it now!" 

Kuvia Caminolta 19.3.-18.4.2018. Mukana menossa myös kyynäräisten prototyyppi! 





Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 12.10.2020 alkaen. Verkkokaupassa sovelletaan Suomen lakia ja näitä toimitusehtoja. 

Verkkokauppa

Happy Hippie Oy
Kunnalliskodintie 1 B
00600 Helsinki

044-9759592
info@damaski.fi
www.damaski.fi
2615758-3

Hinnat

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt voivat tilata rekisteröitymättä palveluun. Edellytämme tilauksen yhteydessä tutustumista ja sitoutumista kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tuotteet tilataan siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa.

Käytämme tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ensisijaisesti tilauksen toimittamiseen ja maksutapahtuman käsittelyyn. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti.

Yhteystietoja voidaan käyttää lisäksi tilauksessa ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tarkempi asiakkaiden tietojen käsittely on kuvattu tietosuojaselosteessa

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme lähetyksiä vain Suomen ja Ahvenanmaan alueille.

Toimitusvaihtoehdot:
- Matkahuollon XXS-paketti 3,90 euroa
- Postin pikkupaketti 4,90 euroa (jaetaan postiluukkuun/-laatikkoon)
- Postin postipaketti 7,90 euroa
- Matkahuollon Lähellä-paketti 7,90 euroa

Yli 85 euron tilauksiin toimitusmaksu 0 euroa.

Maksaminen ja maksutavat

Maksutapoina toimivat suomalaiset verkkopankit, yleisimmät pankki- ja luottokortit (Visa, Visa Electron, MasterCard, American Express), Collector-lasku sekä MobilePay. 

Kortilla maksaessa varmistathan, että olet aktivoinut kortin verkkomaksuominaisuuden verkkopankissasi. 

Toisinaan verkkomaksamisessa voi olla meistä riippumattomia häiriötilanteita. Mikäli maksaminen ei onnistu, otathan yhtetyttä asiakaspalveluumme.

Yritysasiakkaat

Yritysasiakkaille tarjoamme myös laskutusvaihtoehdon. 

Suuremmissa tilauksissa pidätämme oikeuden ennakkolaskutukseen, joka on 25-50% tilauksen loppusummasta. Huomioithan, että ennakkolaskustilauksissa aloitamme tuotannon vasta ennakkolaskun maksamisen jälkeen. 

Jos maksutavaksi on valittu laskutus, Happy Hippie Oy. toimittaa loppulaskun oston yhteydessä annettuun osoitteeseen. Laskulla maksettaessa maksuehto on 7 päivää laskun päiväyksestä.

Viivästyneestä suorituksesta peritään kulloinkin voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko. Happy Hippie Oy:llä on oikeus siirtää erääntyneiden saataviensa perintä asiakkaan kustannuksella perintätoimiston hoidettavaksi.


Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Säästä tilausvahvistus.

Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Mikäli tilauksessasi on epäselvyyksiä tai sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.  Asioidessasi asiakaspalvelussa kannattaa tilausnumero pitää saatavilla. 

Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta vuorokauden (24h) sisällä, tarkista roskapostikansiosi sekä roskapostisuodattimien asetukset. Tarvittaessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme. 

Asiakaspalveluumme saat parhaiten yhteyden puhelimitse 044-9759592, yhteydenottolomakkeen kautta tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@damaski.fi

Tarkasta paketin saapuessa, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Toimitusvahvitus ja toimituksen seuranta

Kun tilaus on pakattu ja valmiina lähtöön, saat sähköpostitse toimitusvahvistuksen sekä seurantakoodin. Seurantakoodilla pystyt seuraamaan itse toimituksen etenemistä kuljetusyhtiön verkkosivuilla. 

Toimitusaika

Varastossa olevat tuotteet:
Arkipäivisin ennen kello 12 tulleet tilaukset pyrimme toimittamaan samana päivänä kuljetusyhtiölle. Poikkeuksena mittatilaustuotteet, joiden toimitusaika on mainittu tuotetiedoissa.

Varastosta loppuneet tuotteet: 
Tuotteen toimitusaika-arvio on kerrottu tuotetiedoissa. 

Emme vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Ilmoitamme mahdollisista viivästyksistä välittömästi asiakkaalle viivästyksen tultua tietoomme.

Peruutus- ja palautusehdot

PERUUTTAMISOIKEUS

Kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus ilmoittamalla siitä viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran vastaanottamisesta.

Kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus myös ennen tavaran toimittamista. Peruuttamisoikeuden käyttämiselle ei tarvitse esittää perusteluja.

Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ilman erillistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että ilmoitus on tehty.

Huomioithan, että peruuttamisoikeus ei koske:
-kuluttajalle toimitettuja kangasmaskeja, jotka luokitellaan hygieniatuotteiksi.
-kuluttajan omien mittojen mukaan valmistettuja ns. mittatilaustuotteita.
-kuluttajan omalla kuvalla tai logolla painatettuja, brodeerattuja tai muuten räätälöityjä tuotteita

Jos tuotteessa on virhe, kuluttajalla on oikeus vaatia Happy Hippie Oy:ltä virheen hyvittämistä. Peruuttamisajan umpeutumisella ei ole vaikutusta asiaan.

Peruuttamisilmoituksen voi tehdä vapaamuotoisesti sähköpostilla (info@damaski.fi), puhelimitse 044-9759592 tai postitse tilausvahvistuksen mukana toimitetulla tulostettavalla palautuslomakkeella.

Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoitus voidaan tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Jos ilmoituksen saapumisen ajankohdasta ei voida esittää muuta selvitystä, postitse lähetetyn ilmoituksen katsotaan saapuneen Happy Hippie Oy:lle seitsemäntenä päivänä sen lähettämisestä ja sähköisesti lähetetyn päivänä, jona ilmoitus on lähetetty.

PERUUTTAMISEN VAIKUTUKSET

Kuluttajan on pidettävä vastaanottamaansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus saada suorittamansa maksu kokonaan takaisin peruuttamistilanteessa.

Kuluttajalla on kuitenkin oikeus avata tai purkaa pakkaus, tarkastaa tavaran ominaisuudet ja toimivuus ja tutustua siihen samaan tapaan kuin myymälässä ilman, että se vaikuttaa peruuttamisoikeuteen.

Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos kuluttaja on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.

Palautuksen mukana tulee olla kaikki osat, varusteet ja mahdolliset lisävarusteet.

Jos kuluttaja kuitenkin ottaa huolenpitovelvoitteensa vastaisesti tavaran käyttöönsä, hän ei menetä peruuttamisoikeutta, mutta vastaa tavaran arvon alentumisesta sen täyteen arvoon saakka. Tavaran arvon alentuminen määritellään kohtuuden mukaan. Joidenkin tavaroiden, kuten vaatteiden osalta arvo voi alentua hyvin lyhyen käytön jälkeen olennaisesti.

Jos kuluttaja peruuttaa sopimuksen, hänen on palautettava tavara viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää esimerkiksi palautuskuitilla, että tavara on palautettu määräajassa.

Kuluttajan vastuulla on maksaa palauttamisesta aiheutuvat välittömät kustannukset.

Tilauksen peruutuksissa ja palautuksissa kauppias palauttaa asiakkaalta saadut suoritukset, postimaksuja lukuun ottamatta, viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua palautuksen vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa ja käyttämätön.

Maksunpalautus suoritetaan asiakkaalle sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisen tilauksen yhteydessä. Asiakkaalle ei aiheudu maksunpalautuksesta erillisiä kustannuksia. Kauppias voi pidättäytyä maksujen palautuksesta, kunnes palautettava tavara on vastaanotettu.

Mikäli kuluttaja on valinnut maksutavaksi Collector-maksun (lasku tai osamaksu) ja mikäli tästä maksutavasta aiheutuu muita kuluja (mm. viivästyskorko), ei Happy Hippie Oy. vastaa näistä kuluista.

Kuluttajan on lähettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos kuluttaja lähettää tavarat takaisin ennen 14 päivän määräajan päättymistä.

Lunastamatta jäänyt paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus.

Noutamattomista lähetyksistä asiakkaalle hyvitetään tilauksen arvo vähennettynä todellisilla toimitus- ja käsittelymaksuilla.

Kuljetuksessa vahingoittunut paketti

Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa, tulee paketin vastaanottajan tehdä reklamaatio kuljetusyhtiölle (Posti, Matkahuolto tm.) välittömästi paketin vastaanottamisen yhteydessä.

Muut ongelmatilanteet

Ongelmatilanteissa otathan yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian epäkohdan huomattuasi. 


Ostoskoriin käytetyt lahjakortit